Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVerstegen, Deborah; Anthony, Patricia
TitelTurning Points? The Federal Role in Education in the Bush Administration.
QuelleIn: Educational Considerations, 17 (1990) 2, S.6-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Finance; Educational Policy; Educational Responsibility; Federal Government; Federal State Relationship; Government Role; Politics of Education
AbstractDiscusses Bush administration's plan for education, building on/adding to Reagan emphases: maintenance of high visibility on federal agenda; preference for unrestricted federal grants-in-aid; parental choice for school selection; excellence versus equity; state versus federal authority; view of education as instrumental to achievement of other policy goals. Proposes federal policy, bridging contradictions embedded within these conservative streams and examining legalities. (JOW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: